• سه شنبه ١ اسفند ١٤٠٢-١٧:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٨٥
در جریان بررسی تبصره یازدهم بودجه شهرداری مصوب شد:9-217

لزوم ثبت اطلاعات پروژه‌ها و طرحهای پژوهشی در سامانه پژوهش یار

همزمان با برگزاری دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، تبصره‌ یازدهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران مورد بررسی اعضا قرار گرفت مقرر شد اطلاعات پروژه‌ها و طرحهای پژوهشی در سامانه «پژوهش یار»، ثبت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، همزمان با دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران در دستور کار شورا قرار گرفت و در بررسی تبصره یازدهم این لایحه که به موضوع «فرهنگ سازی و آموزش شهروندی» اختصاص دارد؛ با حداکثر آراء موافق تصویب شد. 
ابتدا میثم مظفر، در توضیح بندهای این تبصره گفت: در بند اول این تبصره آمده که شهرداری تهران موظف است در راستای مناسب سازی فضاهای شهری برای افراد دارای معلولیت و اقشار کم توان جسمی، حرکتی و ذهنی، سالمندان و کودکان از محل ردیف مناسب سازی و سرجمع اعتبارات ردیف های مرتبط با خدمات شهری و حمل و نقل ترافیک در مناطق 22 گانه را بدین منظور هزینه نماید. 
وی افزود: در بند دوم این تبصره ذکر شده که شهرداری تهران موظف است به منظور جلوگیری از تکرار و موازی کاری در انجام پژوهشها مناطق ۲۲ گانه معاونتهای تخصصی سازمانها و شرکتهای تابعه و وابسته را مکلف به ثبت اطلاعات پروژه ها و طرحهای پژوهشی در سامانه پژوهشیار با نظارت قائم مقامات ذیحساب مستقر در آن واحدها.نماید. مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز موظف است فهرست مطالعات و پژوهشهای مورد نیاز سالیانه کلیه واحدها را بر اساس سامانه پژوهشیار احصاء و تجمیع نموده و تا پایان اردیبهشت ماه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید. کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران هم می بایست ظرف مدت پانزده روز نظر خود را نسبت به فهرست مذکور اعلام نمایند عدم اظهار نظر طی مدت تعیین شده به منزله تأیید می باشد. وی افزود: شهرداری تهران موظف است؛ در راستای ارتقاء، اثربخشی جلوگیری از موازی کاری و ایجاد هم افزایی در ترویج و فراگیری آموزشهای شهروندی و ترویج مشارکت شهروندان نسبت به سیاست گذاری لازم در نحوه هزینه کرد اعتبارات مصوب مرتبط با فرهنگ سازی و آموزش شهروندی و اجرای برنامه های مشارکت اجتماعی اقدام نماید. 
مظفر گفت: بر اساس بند دیگر این تبصره، شهرداری تهران موظف است هزینه کرد از محل ردیف به شماره طبقه بندی ۲۱-۳۰۵۰۱۳۷۰۷۲ با عنوان احداث، آماده سازی و تجهیز آرامستانهای جدید را پس از ارائه طرح ایجاد آرامستانهای جدید در شهر تهران به همراه پیوستهای اجتماعی و زیست محیطی و تصویب آن در شورای اسلامی شهر تهران اجرایی نماید.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر، در اشاره به بند 2 تبصره 11 متذکر شد: موعد مذکور که تا پایان اردیبهشت ماه مشخص شده است؛ زمان زیادی است و باید تا پایان فروردین آن را جمع بندی و به شورا ارائه نمایند.
علوی، عضو شورا، ضمن اشاره به مصوبه تشکیل دبیرخانه آموزش های شهروندی متذکر شد: استفاده از لفظ دبیرخانه آموزش های شهروندی که پس از ده، دوازده سال در شورا تشکیل شد؛ در متن تبصره گنجانده و استفاده شود. اعمال این پیشنهاد، با موافقت اعضا، تصویب شد. 
اقراریان، دیگر عضو شورا نیز در پیشنهادی با اشاره به بند 3 تبصره 11،  اظهار داشت: بعد از  «سیاست گذاری لازم در نحوه هزینه کرد اعتبارات مصوب» کلید واژه حقوق عامه و حقوق شهروندی نیز گنجانده شود. اعضای شورا با پیشنهاد مذکور، مخالف بودند و لذا این بند، بدون تغییر باقی ماند. 
گفتنی است در پایان، تبصره یازدهم با حداکثر آراء موافق تصویب شد.
 
کد خبر: 9-217

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: